KUND: BLOMSTERFRÄMJANDET
(LRF TRÄDGÅRD)
ÅR: 2016 – FORTLÖPANDE
UPPDRAG: WEBB-DESIGN, FILMFRAMTAGNING, GRAFISK DESIGN

Blomsterfrämjandet har i uppdrag att sprida information om, samt inspirera kring, svenskodlade växter.
– Då behövs en webbsida som matchar.

KUND: BLOMSTERFRÄMJANDET
(LRF TRÄDGÅRD)
ÅR: 2016 – FORTLÖPANDE
UPPDRAG: WEBB-DESIGN, FILMFRAMTAGNING, GRAFISK DESIGN

”… det var viktigt för oss att skapa en sida som förmedlar blomsterglädje och inspiration …”

SESSAN SJÖHOLM, EGO DESIGN

Blomsterfrämjandet bildades 1968 och är en branschorganisation med uppdraget att sprida information och inspiration om svenskodlade växter. Blomsterfrämjandet ägs av LRF Trädgård med bland annat svenska odlare samt ett antal andra aktörer inom trädgårdsnäringen som medlemmar.

Blomsterfrämjandet har tidigare främst arbetat mot media, bransch och handeln genom pressreleaser och pressträffar. Under 2016 kände de att de ville ta steget vidare och fånga konsumenterna för att nå ut till fler entusiaster.

På den nya webbsidan står inspiration kring växter genom reportage och stora färgstarka bilder i fokus. Besökaren får ta del av härliga dukningar med påskliljor och tulpaner, prunkande brudbuketter av julstjärnor och förslag på hur balkongen kan piffas upp med hjälp av amplar och krukor. Den gedigna databas med växtinformation om mer än 350 olika växter har lyfts upp och gjorts mer användarvänlig, trender och inspiration har givits eget större utrymme och Årets Pelargon har fått en egen undersida att ta för sig på.

Den nya sidan lanserades på årets upplaga av ”Nordiska Trädgårdar” som hölls på Stockholmsmässan i mars. Det var också då utmärkelsen ”Årets Pelargon” tillkännagavs under stort pressuppbåd (För att synliggöra mångfalden hos pelargonsläktet utses varje år en pelargon eller en sortgrupp av pelargoner till hedersbetygelsen Årets Pelargon.) I år presenterades årets pelargon av en timelaps film som visar hur den lilla plantan växer upp och blir en blommande skönhet. Filmen gjorde vi genom at placera en kamera under 2 månader i ett växthus där den dagligen knäppte 3 bilder på vår utvalda växt. Dessa bilder satte vi sen ihop till en film vilket gör att vi ser Pelargonen växa till sig och blomma.

Genom att låta Årets Pelargon få en egen sida kan besökare nu ta del av och läsa om alla tidigare års utmärkelser och frossa i härliga bilder på pelargoner som vunnit genom åren.

Blomsterfrämjandet bildades 1968 och är en branschorganisation med uppdraget att sprida information och inspiration om svenskodlade växter. Blomsterfrämjandet ägs av LRF Trädgård med bland annat svenska odlare samt ett antal andra aktörer inom trädgårdsnäringen som medlemmar.

Blomsterfrämjandet har tidigare främst arbetat mot media, bransch och handeln genom pressreleaser och pressträffar. Under 2016 kände de att de ville ta steget vidare och fånga konsumenterna för att nå ut till fler entusiaster.

På den nya webbsidan står inspiration kring växter genom reportage och stora färgstarka bilder i fokus. Besökaren får ta del av härliga dukningar med påskliljor och tulpaner, prunkande brudbuketter av julstjärnor och förslag på hur balkongen kan piffas upp med hjälp av amplar och krukor. Den gedigna databas med växtinformation om mer än 350 olika växter har lyfts upp och gjorts mer användarvänlig, trender och inspiration har givits eget större utrymme och Årets Pelargon har fått en egen undersida att ta för sig på.

Den nya sidan lanserades på årets upplaga av ”Nordiska Trädgårdar” som hölls på Stockholmsmässan i mars. Det var också då utmärkelsen ”Årets Pelargon” tillkännagavs under stort pressuppbåd (För att synliggöra mångfalden hos pelargonsläktet utses varje år en pelargon eller en sortgrupp av pelargoner till hedersbetygelsen Årets Pelargon.) I år presenterades årets pelargon av en timelaps film som visar hur den lilla plantan växer upp och blir en blommande skönhet. Filmen gjorde vi genom at placera en kamera under 2 månader i ett växthus där den dagligen knäppte 3 bilder på vår utvalda växt. Dessa bilder satte vi sen ihop till en film vilket gör att vi ser Pelargonen växa till sig och blomma.

Genom att låta Årets Pelargon få en egen sida kan besökare nu ta del av och läsa om alla tidigare års utmärkelser och frossa i härliga bilder på pelargoner som vunnit genom åren.

”Den kreativa atmosfär som råder på EGO genomsyrade hela projektet … vi är så otroligt nöjda med resultatet och branschen har öst beröm över vår nya plattform.”

ERIKA WALLIN, PROJEKTLEDARE BLOMSTERFRÄMJANDET

VI ÄR EGO DESIGN. VI JOBBAR MED GOD DESIGN OCH ATT STÄRKA VARUMÄRKEN. ANVÄND OSS SOM DIN DESIGNBYRÅ, DIN REKLAMBYRÅ, KOMMUNIKATIONSBYRÅ ELLER KREATIVT BOLLPLANK. reklambyrå reklambyra helsingborg